marți, octombrie 01, 2013

Mi-e greu sa ma uit la teve!

Mi-e greu sa incep acest text...
Mi-e greu sa ma impart intre proteste! Intre Rosia si maidanezi. Intre greva metrorecsilor si cea a reatebistilor. Mi-e greu sa imi impart atentia intre coduri portocalii si violurile de la ora cinci. Mi-e greu sa ma impart intre nunta anului si despartirea secolului. Ma obosesc maxim nume ca Bianca, Marin, Junior, Slav, Slab, Gras, Urat...
Mi-e greu sa gasesc ceva printre milioanele de fotografii tip paparazi si filmari de tot cacatul miscate intentionat cu hendi-cam-uri ieftine. Nu stiu ce sfarsit de lume sa aleg, a doispea doua mii, al mayasilor sau al americanilor. Mi-e greu sa deosebesc un gainar de un criminal dupa cum e scrisa stirea. Am inceput sa il incurc pe Ponta cu Crin, pe Gigi cu ciobanul din reclama la telefoane cu net pe munte, pe gagica aia buna cu gresita de la meteo. Mi-e greu sa imi dau seama daca soferii au dreptate sau daca politistii stiu ce vor. In continuare nu stiu cine este mai nebun, Vadim, patru labute, sau Oprescu. Mi-e greu sa imi impart atentia intre cutremure, inundatii si ghicitorile tampite ale lui Busu. Inca nu stiu diferenta intre ceampions lig si europa lig. Mi-e foarte greu sa aleg intre Lenor, Tide sau Dero cu flori de soc. Nici ce pete sa aleg nu stiu. Sa ma impart intre bumtzi-bumtzi si fratiuer?! Intre playback si un cd care sare? Intre nora pentru masa si prietena nu stiu cui? Mi-e greu sa aleg intre talent, voce, factori si (sau) sarituri din lac in put, canapele vesele, retardity show-uri, live-uri inregistrate si redifuzari in reluare. Mi-e greu sa aleg intre pupincuristi, vehementi pro sau contra cuiva, sau scuipatori de venin contrafacut. Orbecai disperat dupa pozitivitate, dupa coduri galbene de fapte bune, dar dau peste betivi, drogati, cautatori de vesnice scandaluri alcoolice, si de gospodine care se calca in picioare pentru mocaciuni. Peste silicoane ce nu stiu carte si buze botoxate ce citesc doar etichete de mall si carti de vizita. Peste pachetele de muschi analfabete si divi metrosexuali ce impartasesc experienta lor, ca si cum ar fi informatie. Mi-e greu sa aleg intre doua coroane grele de aur, asezate pe capete la fel de scumpe, cu la fel de multi supusi, fie ei dreptmuritori sau apartinand unei multpreamediatizate etnii.
Nu reusesc sa inteleg care bombe si care gloante au dreptate, cine pe pamantul cui umbla, si pe cine mananca mai tare in fund. Mi-e greu sa tin numaratoarea capitalelor si oraselor cu cauciucuri arse ca baricada, si nu inteleg care e, la general, scorul intre politii, militii si manifestanti. Mi-e greu sa aflu cine trage si cine impinge. Nu inteleg diferenta intre muritor de foame si supravietuitor.
Mi-e greu sa ma impart intre ceea ce vad si ceea ce aud.
Mi-e greu sa inchei textul asta...

                                                                      Text : Cristi Liteanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu