luni, decembrie 22, 2008

Ghitza estas muerto!


"Anul asta il asomam?" il intreb pe bunicu'."NU ca imi e mila de el" raspunde promt.Traditia invinge normele,fie ele si europene.In popor se spune ca in noaptea dinaintea sacrificarii porcul viseaza cutitul.Ghitza al nostru nu stiu ce a visat,dar o presimtire sumbra sigur a avut.Si nu a stat cu copitele in san,ci a incercat si chiar reusit o semievadare de cateva minute din Alcatrazul construit de nea' Kostik.Bucuria unei libertati efemere s-a sfarsit odata cu miscarea de fosta mare glorie a rugby-ului,a lui Johny.Un semiplacaj reusit si Ghitza e si mai aproape de moarte.In sfarsit ajunge si pe esafod,unde isi gaseste sfarsitul.Calaul,Tatelie,este cel care cu miscari de chirurg desavarseste opera,impartind-ul pe Ghitza pe categorii.Asistentul lui,Hilke,il ajuta oferind ustensilele,ca la o operatie,pensa,scalpel,alcool,tampon....Se cere;alcool,cutit mic,toporisca...alcool,apa,tampon,alcool...cutit mare..iar alcool...Taieturile incep sa numai fie drepte.Inteleg si la ce foloseste alcoolul.Domnu Doctor,atentie sa nu taiati masa!Spre deosebire de o operatie,organele care se scot nu se inlocuiesc,dar in schimb se aseaza intr-o ordine binecunoscuta.Seara urmeaza alte operatii,cunoscute in cercurile restranse ca; umplerea carnatilor,cartabosh,toba...Nea Kostik face mai multe drumuri la beci.Vinul merge strasnic cu sorici.Seara se termina minunat cu celebra pomana a porcului.Si iar vin.In concluzie,am fost la bunici,am taiat porcul,am luat brad pentru Nea Kostik,am facut carnatii,am transat carnea,am dat cadouri Dariei.Mi-am facut datoria de fiu,nepot,nas,pentru Craciunul asta....acum pot sa ma kak in ele de sarbatori si sa-mi vad de ale mele!!!

Un comentariu:

  1. Sincer,mi-e tare dor de acele vremuri, cand ,la bunici fiind,luam mereu parte la acesta actiune...cel mai mult imi placea chestia cu pomana porcului(mai ales sa-i manac creierasul).Dar,nici nu pot sa uit intr-o iarna, cand porcul, cred ca era mai in putere asa...s-a ridicat cu cutitul infipt in beregata si ma fugarea pe mine si pe frate-miu,sa-si i-a probabil la revedere de la noi(nu am aflat ).Noroc ca era gardul aproape...

    RăspundețiȘtergere