luni, august 02, 2010

In sir Pinguian.

Ai fost sau n-ai fost la vreo nunta in ultimii doi ani, sigur ai auzit, vazut, dansat, "Dansul Pinguinului" . Eu unu' cred ca de 300 de ori. L-am vazut. De dansat o singura data, si atunci la cea mai tare nunta la care am fost. A mea! "Curios, curios, te macina, te macina", (vorba unui coleg chel) , care-i faza frate cu pinguinu' asta? De unde vine, cum arata cand era mic, cine l-a crescut, si mai ales, cine i-a dat drumu' in lume. Am dat telefoane, am angajat documentaristi, redactori, reporteri, am intrebat in stanga, in dreapta, si iata ce am aflat:
„Pinguinul" nu este o invenţie autohtonă, ci o versiune a unui dans finlandez din secolulul XIX, jenka. Diferite variante ale acestui joc de petrecere au fost exportate în ţările nordice, în Grecia sau în Statele Unite. O versiune impecabilă a „Dansului pinguinului" se regăseşte într-un film din anii '90 cu Johnny Dep.
Ultima modă românească în materie de nuntă, „Dansul pinguinului" nu este o creaţie neaoşă, ci o prelucrare a unui joc
şi a unei melodii finlandeze. Dansul se numeşte „jenka", iar în România a ajuns, cel mai probabil, prin versiunea lui grecească, numită „gianka".
Din Finlanda, jenka a fost promovat ca dans de societate de o şcoală din San Francisco, sub denumirea de «bunny hop», pentru ca imediat să fie preluat de orchestra trompetistului Ray Anthony, care a lansat piesa „The Bunny Hop" în 1952, păstrându-i secţiunea ritmică, nu şi pe cea melodică.
Asa ca... mai bine... Maestre, baga "Brasoveanca". De asta ma ocup saptamana viitoare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu