sâmbătă, martie 01, 2014

Glasul hotilor de ren...

S-a întâmplat că o femeie, o doamnă, căci sigur e o doamnă, a născut in tren. Personal nu ma miră. Mă gândesc că femeia isi dorea să ajungă Rapid la spital. Pulsul ei era Accelerat. S-a urcat doamnă și a coborât mamă. A plecat intr-un suflet și a ajuns doua suflete. Cum s-ar spune a schimbat macazul. Intre două halte s-a transformat din gravidă in lăuză. Ce-a ajuns ţara asta... 
Eu personal aș încuraja astfel de practici. Pe lângă faptul că nu se merită să naști intr-un spital de stat, se știe foarte bine de ce, intr-un tren conditiile sunt izbitor de asemanatoare. La toaletă nu curge apă, lumina este slabă, aceleași scaune si bănci, mobilier in general degradat. Temperatura identică cu cea dintr-o sală de nașteri, căldura nu merge, geamurile nu se inchid, se l lucrează tot in ture, se fumează pe culoar desi e interzis, nașu' trece prin compartiment  precum asistentele prin salon, mai multe persoane decât locuri, mâncarea tot de acasă, aceleași subiecte de discutii și cu colegii de salon ca si cu cei de compartiment, se dă șpagă, scuze atenţii...și exemplele pot continua. 
Pe de altă parte există o sumedenie de avantaje: Nașul e deja ales și se află lângă tine, poţi trece la locul nașterii orice localitate, gară sau haltă de pe traseu, ai asigurat oarecum transportul. In tren, spre deosebire de spital ai loc la geam. Te pot vedea și trata mai multi medici in functie de traseu. Dacă e un personal cu oprire in toate statiile chiar si un medic veterinar. Dacă nu au "albocalmin" in Brasov mai ai o șansă la Ploiesti...să trăiești... E mult mai ușor să alegi numele copilului, te poti inpira din numele localităților de pe traseu. Pășcănel e un nume original. Azuga Morena e iar o idee. Săfticka imi pare genial la o fetiță cu bucle blonde. Băicoiuţ e perfect pentru un pistruiat mic si blonduţ.
In functie de mersul trenului te poți lăuda că ai un copil din mamă moldoveancă și tată oltean, conceput in Ardeal, dospit prin Transilvania și născut intre Caracal și Fălticeni, pe relația Jimbolia-Rosiori de Vede, cu oprire in statiile...na că m-a luat valu'. Scuze! 
In aceiași notă optimistă am câteva sugestii: 
Conductorii și mecanicii de locomotiva să fie dotati pe lângă levier și ciocan, cu forceps.
Șeful de tren să cunoască tehnici primare de prim ajutor.
Nașul, pe lângă cleștele de compostat bilete să aibă in dotare și foarfece de tăiat cordonul ombilical. 
Vagoanele trenului să nu mai fie numerotate ci numite vagonul-pretravaliu, vagonul-travaliu, vagonul-sală nașteri, vagonul-reanimare, vagonul-lăuzie. Vagonul-restaurant să rămână vagon-restaurant, pentru că cineva trebuie să facă cinste.
In triaj se va face, logic, triajul. Sala de asteptare poate fi folosită ca sală de asteptare.
Dacă se respectă măcar 80% din aceste "reguli" o să fie Haltă treabă! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu