miercuri, octombrie 01, 2014

Un fleac, i-am citit!

Zic, să incerc să mai citesc și eu o carte... In metrou, sunt din ce in ce mai mulţi cei care citesc versus cei care "butonează" . Așa că, trag cu ochiul să văd ce mai citește lumea, poate mi se face poftă și mie!
In dreapta mea o doamnă intre două vârste citește mail-urile. Soţului!
Un gras, da' gras d'ăla umflat (cei obsedați de drepturile omului sunt rugați să citească supraponderal) citește meniul de pe o broșură primită de la un angajat al unui fast-food de cartier. La Unirea coboară, dar după faţă, nu cred că s-a hotărât ce mănâncă la prânz.
Un viitor posibil inginer iși citește Teza de Plagiat... pardon de Doctorat. Nu inţeleg nimic. Nici el!
O doamnă cochetă, foarte fumătoare după galbenul dintre degete, răsfoiește aproape plictisită o revistă cu coafuri. Nu găsește nimic care să o incânte. Cred și eu. E din '56. Doamna, nu revista!
Incerc să imi dau seama dacă ochelarista drăguţă citește sau iși verifică machiajul in tabletă. In sinea mea mă rog să citească. Citește! Sunt curios ce?!? Pe copertă nu scrie nimic, e doar un măr mușcat... O fi ceva cu Adam și Eva...
Un domn pensionar citește de două staţii o hârtie albă ce pare mai mult mâzgălită decât scrisă. Cuprins de curiozitate, imi fac loc printre oameni și mă apropii de el. E o trimitere de la medicul de familie. La R.M.N. la Spitalul Militar. Aha, deci știu unde coboară!
Pentru cei care nu au nici cărţi nici tablete sau smartfoane, cele mai citite sunt, in ordinea apariției: harta metroului, reclamele de pe pereți și ziarul vecinului de scaun.
Apropo's de ziare, ori e prea târziu și s-au epuizat alea moca, ori nu mai e la modă să citești ziarul. Salvează onoarea, celor ce citeau cândva ziarul, o doamnă care face integrame.
Un tip cu ochelari heliomaţi face pe interesantul și citește pe buze. Altfel nu imi dau seama de ce nu iși mai ia ochii de la bunăciunea care citește mișcând ușor buzele, prospectul unei creme anti-celulită.
Unul dintre cei doi eterni și fascinanţi badigarzi care asigură paza metroului, nu a călătorului, iși citește sms-urile de la iubita lui. Iubita lui mamă. După privire și cantitatea de salivă e vorba de cartofii prăjiți și cârnaţii care il așteaptă acasă.
Un elev de generală cu uniformă de liceu, citește orarul. După mingea de baschet din pungă ori are sport azi, ori o să chiulească.
E dimineaţă. In ochii tuturor se citește oboseala.
Mâine am să stau iar zece minute in faţa "tonomatului" cu cărți fără să imi aleg vreuna.
Librării sunt din ce in ce mai puține, ai mei nu mai au bibliotecă, la Diverta sunt cam scumpe...așa că... io cu cine citesc?!?
Ps. Sunt curios dacă doamna de etnie romă care s-a urcat la Obor știe să citească in palmă?

Scris de Kostell Smith.
Citit de tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu