sâmbătă, aprilie 12, 2014

Ţară, ţară vrem făptași!


- Bună ziua domnule castor! A dumneavoastră să fie pădurea asta?!?

Băi, și imi amintesc că opream in drum spre bunici să mă piș intr-o pădure pe marginea șoselei. Și scria acolo "In viitor cine va avea pădure, va avea aur!" Și mai scria că "Pădure proprietate a statului" . Sau "Nu faceți focul in pădure! " Bine, asta ultima n-are nicio legătură cu subiectul de azi dar mi-am amintit eu, așa, de ea.
Odată treceam prin Piaţa Universităţii in drum spre casă, și erau unii care strigau "Nu ne vindem ţara!"
Adăugaţi o legendă
Acum, eram cu niște treabă pentru suflet printr-o zonă frumoasă și am văzut anunțul. Cu săgeată cu tot. 
Ce să zic, omu' ăsta a stat strâmb și a gândit drept. Ca un copac. Nu-și vinde ţara, nu vrea aur, nu vrea valută, vrea pe urs să-l f...acă. 
Parcă și văd: 
-Bună ziua, in legătură cu anunțul, mai e valabil?
- Care anunţ, că e mai multe?! Ăla cu capra vecinului, ăla cu ţara sau ăla cu pădurea? 
- Cu pădurea, cu pădurea!
- Âăă, mda e valabil....
- Bun așea, și...din ce an e?
- Păi...ăăă...e de la bunicu' ăăă...'31 cred...
- Domne' da' ie dă prăsilă, dă foc, dă scânduri sau dă sămânţă?!?
- Dă paltin, men, dă paltin. 
- E bună dă coșciug? Io' am o firmă de ingropăciune, și imi trebuie pentru sicrie și cruci! 
- Âăă, păi dă ce nu zici așa? Ăăă, n-o dau...așa n-o dau frate! 
Nu vreau să-mi ingropi pădurea! Huoo! Futu-fă muma-n'cur dă nebuni, că nu vă mai satură Dumnezeu!!!
Și tronc, ton de ocupat!
Acum, domnu' castor crezând că a scăpat, a incins grătarul, a pus petu' la rece in pârâu, a băgat regheton blană și a chemat toţi cocalarii la pădure.
Ca prin farmec pădurea s-a umplut de fum, miros de mici, de salam și minune și de mii de peturi cu cerbi mlădioși pe etichetă. 
S-a umplut de gunoaie și mizerii.
Cine și-ar dori să cumpere o asemenea pădure?!? Ce să faci cu o pădure plină de gunoaie care ascultă manele?!?
Apropo's, Roșia Montana s-a salvat? Whatever...
Salvați pădurile!!!
Mergeți la grătar!!! 
Căcaţi-vă in habitatul castorului!
Nimeni nu cumpăra o pădure murdară! 
P.S.
Ţară de vânzare! Aștept provincia.

        Text Cristi Liteanu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu