luni, martie 31, 2014

Eminescu in the mix sau incercare pe care.

"M-am gandit la o idee" spunea frate-miu cand era mic! La o idee m-am gandit si eu. Si ideea e asa: daca e plin internetul de melodii mixate de ce nu ar face cineva acelasi lucru si cu poeziile?!? De ce acel cineva sa nu fiu eu?!? Asa ca m-am chinuit cateva ore dintr-o noapte si iata ce a iesit! E greu, aproape foarte greu, dar e un inceput. In functie de reactii, critici, sugestii si (sau) reclamatii pot incerca si alte poezii, eventual din mai multi autori. Asa ca... astept!
P.S. Fiti indulgenti, e varianta beta, cum ar veni! Apreciez si critici, dar nu ar strica ceva ajutor, sau o incurajare pe colo...pe dincolo...

                             Titlu: A treia scrisoare de dor a Luceafarului catre mama sa albastra care critica:



O, mamă, dulce mamă, din negură de vremi
Pe freamătul de frunze la tine tu mă chemi

Cobori în jos, luceafăr blând,
Alunecând pe-o rază,
Pătrunde-n casă şi în gând
Şi viaţa-mi luminează!

La un semn deschisă-i calea şi s-apropie de cort
Un bătrân atât de simplu, după vorbă, după port.
- Tu eşti Mircea?
- Da-mpărate!

- Mai am un singur dor:
În liniştea serii
Să mă lăsaţi să mor
La marginea mării;

El asculta tremurător,
Se aprindea mai tare
Şi s-arunca fulgerător,
Se cufunda în mare;

Şi abia plecă bătrânul... Ce mai freamăt, ce mai zbucium!
Codrul clocoti de zgomot şi de arme şi de bucium

Trecu o zi, trecură trei
Şi iarăşi, noaptea, vine
Luceafărul deasupra ei
Cu razele-i senine.

De mi-i da o sărutare,
Nime-n lume n-a s-o ştie,
Căci va fi sub pălărie -
Ş-apoi cine treabă are!

Iar dacă împreună va fi ca să murim,
Să nu ne ducă-n triste zidiri de ţintirim

Trăind în cercul vostru strâmt
Norocul vă petrece,
Ci eu în lumea mea mă simt
Nemuritor şi rece.

Critici voi, cu flori deşerte,
Care roade n-aţi adus -
E uşor a scrie versuri
Când nimic nu ai de spus

Dar lăsaţi măcar strămoşii ca să doarmă-n colb de cronici;
Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici




Au participat, in ordinea numerelor de pe tricou, versuri din:
  "O mama"
  "Luceafarul"
  "Scrisoarea III"
  "Mai am un singur dor"
  "Luceafarul"
  "Scrisoarea III"
  "Luceafarul"
  "Floare albastra"
  "O mama"
  "Luceafarul"
  "Criticilor mei"
  "Scrisoarea III"


  Text & PoetryMix Cristi Liteanu
  toate drepturile rezervate. 31.03.2014








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu