vineri, noiembrie 29, 2013

Scrisoare catre fiica mea.

                                              Draga mea fiica

  Daca citesti aceste randuri inseamna doua lucruri: unu, ca maica-ta te-a lasat pana la urma sa le citesti, si doi, ca internetul inca mai exista. Ambele ma mira in aceiasi masura!
Iti scriu aceasta scrisoare din trecut, ca sa stii cum stai in prezent. Desi ai aflat deja...
Inca de la inceputul primelor randuri vreau sa stii ca nu e vina ta ca te-ai nascut in Romania! Si nici a mea sau a parintilor mei, si nici a parintilor-parintilor mei, ci cred ca a fost unu' Stefan cel Mare, care poarta toata vina.
Stiu ca iti este destul de greu, desi eu si mama ta am muncit toata viata sa iti fie usor. Iti cerem iertare pentru ratele pe care acum le platesti si tu, stiu ca nu trebuia sa plec urechea la ce a spus domnul in costum de la banca.
Iti lasam mostenire frumosul apartament in care ai crescut, impreuna cu ratele aferente programului "prima casa". Nu fi suparata pentru asta, daca noua 30 de ani nu ni s-a parut mult, cat inseamna pentru tine 10? Si pana la urma 800-900 de euro pe luna nu e o suma asa mare...
La fel si masina care te-a plimbat in toate vacantele tale frumoase va fii a ta! Aici esti ceva mai norocoasa, leasing-ul e mai mic si mai ai doar 3-4 ani de plata, in functie de fluctuatiile bancilor.
Apropo's de banci: eu si mama ta am agonisit cat am putut si am reusit sa iti deschidem un cont unde am strans o suma frumusica pentru tine. Din pacate banca respectiva a dat faliment si nu mai stim nimic de bani. Noroc ca eu am o asigurare de viata, dar care nu mai este valabila pentru ca nu am platit ultimele 12 rate.
Vreau sa mai stii ca sunt mandru de tine, si pentru asta am muncit in ultimii ani, ca tu sa ai posibilitatea sa iti platesti singura toate datoriile facute de mine pentru cresterea si educarea ta.
Stiu ca in fiecare zi vezi in jurul tau lucruri care nu iti par corecte, dar sa stii ca nu toti oamenii sunt asa...doar cei bogati!
Ce daca prietenele tale iti spun ca suntem batrani si avem o gandire invechita, sa nu le crezi, parintii lor sunt la fel doar ca nu vor sa recunoasca.
Te-am crescut si te-am educat astfel incat sa fii buna si sa ajuti oamenii, desi stiu ca de fiecare data nu primesti nici macar un "multumesc". Ti-am insuflat dragostea de scoala si de invatatura... desi nu inteleg ce a fost in mintea mea.
Stiu ca o sa iti faci un prieten candva, sa nu-l ascunzi de mine, vreau sa-l cunosc, sa-i strang mana...la usa!
Daca nu te-am lasat la petreceri, cluburi sau excursii, nu este pentru nu nu mi-am permis financiar, nu... ci pentru ca e mai bine sa stai departe de asa ceva pana la o varsta... 30-35 de ani!
Sunt fericit ca ai gusturi fine in materie de muzica si ca semeni cu mine... nici mie nu mi-a placut guta si salam, dar totusi Hanna Montana si Justin Bieber nu sunt cool.
De la televizor inveti doar tampenii, de aceea de cand s-a stricat televizorul nu am cumparat altul, desi imi permiteam orice televizor... secon hand.
Apropo's de tehnologie, stii ca mereu ti-am luat calculatoare si tablete de ultima generatie... adica tu ai fost ultima generatie care le-a folosit.
Vreau sa iti mai spun ca eu si mama ta nu ne-am certat niciodata... de fata cu tine, si ca desi nu ai stiut, am avut momente cand ne-a fost greu financiar... acum ai sa-ti dai seama de acei 10-12 ani cand "masina era stricata" si "nu era vremea buna de concediu".
Nici in ziua de azi nu imi dau seama ce se intampla cu mail-urile si mesajele ce le primeai de la baieti... tehnologia asta...de ultima generatie.
De mica ai fost intelegatoare si isteata si ai inteles ca Mos Craciun-ul nostru e mai mic si mai sarac decat al fetitei de la doi, si ca dulciurile din reclame nu exista in realitate.
Nu inteleg de ce nu iti mai plac cartofii si fasolea... cand erai mica numai asta mancai!
Ma bucur ca ai mostenit de la mine optimismul si simtul umorului si vei citi aceasta scrisoare zambind, in timp ce te vei intreba cum de esti normala cu asa tata?! Si eu ma intreb!
In fine, acum esti deja mare, vezi altfel viata, si realizezi cate sacrificii am facut pentru ca sa iti fie tie bine. Am injumatatit ratia de bere zilnica, am renuntat la un pachet de tigari pe zi, fumand doar doua. Am renuntat la concediile din strainatate cu mama ta, ca sa mergem in week-end la Mamaia cu tine. De exemplu, daca ma durea ceva nu dadeam repede banii pe calmante, luam o tuica doua si strangeam din dinti. Dar, nu ma plang, asa ar fi procedat orice parinte.
Sper ca aceasta scrisoare sa te gaseasca bine sanatoasa, nu hodorogit si cocosat ca mine, si sa o citesti fericita ca nimic din ce e scris nu e adevarat!
Semnez simplu : TATI.

                                                          Text: Cristi Liteanu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu